Inne materiały

Jak zaprojektować plakaty reklamowe dla firm?

Plakaty firmowe bezpośrednio oddziałują na pozytywny wizerunek marki. Oczywistym jest to, że ich jakość przekłada się na to, jak będą odbierać nas potencjalni klienci, czy też kontrahenci. Plakat musi zostać starannie zaprojektowany – dopiero wtedy przynosi on pożądane rezultaty. O czym należy pamiętać?

Właściwy format

Wielkość plakatu reklamowego odgrywa ogromne znaczenie. Jeśli mamy do przekazania sporą ilość informacji, to muszą być one właściwie rozmieszczone na posterze. Zbyt mały rozmiar wymusza na nas skoncentrowanie treści. Z pewnością nikt nie będzie miał ochoty się z nią zapoznać. Wiadomym jest, że plakat wielkoformatowy jest droższy, jednak przyniesie oczekiwane efekty.

Niebanalna treść

Treść umieszczona na plakacie odgrywa kluczową rolę. Nikt nie zainteresuje się posterem, który przypomina ulotkę. Ważne jest, aby zaintrygować odbiorcę i zachęcić go do zapoznania się z reklamą. Być może pomocne będzie tutaj humorystyczne, a nawet kontrowersyjne hasło. Wszystko zależy od specyfiki danej branży.

Interesująca grafika

W pierwszej kolejności rzucają nam się w oczy kolory. Nie chodzi o to, aby stworzyć neonowy plakat, który będzie widoczny z kilometra. Tego rodzaju posteru działają drażniąco, a przecież nie o to nam chodzi. Zastosowana grafika musi być wyrazista, ale estetyczna. Nie bez znaczenia jest również to, aby w jakiś sposób nawiązywała ona do branży, w której działamy.

Nie umieszczaj zbyt wielu elementów

Nadmiar nie jest mile widziany. Plakaty firmowe muszą być czytelne i miłe dla oka. Często to właśnie minimalistyczne postery zwracają największą uwagę. Pamiętajmy o prostej zasadzie, że mniej znaczy więcej. Umieśćmy wyłącznie te elementy, które mają największe znaczenie dla odbiorcy.

Postaw na unikalność

Nikogo nie zainteresuje motyw kilkakrotnie odtwarzany. Musimy stworzyć coś swojego, co będzie jedyne w swoim rodzaju. Tylko wtedy plakat będzie kojarzył się z naszą marką. Podrabianie cudzych pomysłów zwykle wywołuje bardzo negatywne emocje, co źle wpływa na renomę naszego przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *