Inne materiały

Katalogi reklamowe – ich funkcja i wymagania klientów

Moja praca wiąże się między innymi z tworzeniem katalogów reklamowych, dlatego posiadam już sporą wiedzę na ich temat. Powiem szczerze, że wykonanie katalogu, które spełni konkretne funkcje, a do tego wszystkiego w pełni zadowoli klient, nie jest proste.

Jakie funkcje muszą spełnić katalogi reklamowe?

W dzisiejszych biznesie kwestia ta jest bardzo prosta – najważniejsza jest sprzedaż. Od lat to wiem, dlatego tę wiedzę przekazuje moim klientom. Każdy katalog, który wykonałem zawsze spełniał konkretny cel. Tym samym nie był kolejnym kosztem, na którego wskazywał klient, a raczej bronią dla nich przeciwko konkurencji. Uznaję, że takie założenie jest jak najbardziej słuszne, dlatego mogę polecić stosowanie go. Marketing tradycyjny, jakim na pewno są katalogi przybliża dodatkowo klientów do firmy, produktu, czy też marki. Dlatego też właśnie od wielu lat otrzymuję tak samo dużo zleceń na wykonanie indywidualnego katalogu.

Katalogi reklamowe kontra Web 2.0

Największym konkurentem dla katalogów reklamowych są serwisy internetowe, na których można znaleźć wiele innych form reklamy produktów lub też miejsc. Przyznaję, że takie formy cieszą się spora popularnością, jednak dla niektórych branż mogą być niewystarczające. Najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na połączenie niezawodności z nowoczesnością. Dlatego też katalogi są dla mnie i dla wszystkich moich klientów niezwykle ważne, a ich pozycja jest niepodważalna.